Reklamationsret Asgård brændeovne

Når du køber en Asgård brændeovn, er du dækket af en 2-årig lovbestemt reklamationsret. På denne side forklarer vi, hvordan vores garantiproces fungerer, hvad du skal være opmærksom på, og hvordan du opretter en reklamation.

Hvad består reklamationsretten af?

I henhold til købeloven gælder reklamationsretten i to år fra købsdatoen af ovnen, og købskvittering med dato gælder som bevis.

Vær opmærksom på, at reklamationsretten gælder i henhold til købeloven i det land, hvor ovnen er købt. Flyttes ovnen til et andet land eller område langt væk fra den forhandler, ovnen er købt hos (fx ud på en ø), er du ikke garanteret servicemuligheder på ovnen. Ovnen bør altid købes i det land og det område, hvor ovnen skal monteres.

Hvad dækker reklamationsretten ikke?

  • Skader forårsaget af forkert installation og brug af brændeovnen, som fx overophedning samt manglende vedligeholdelse af brændeovnen
  • Løsdele og sliddele (ildfaste sten, glas, pakninger, skinner, malede overflader og støbejernsrist), da de slides ved almindelig brug. Disse dele kan købes i vores webshop.
  • Skader som følge af (kondens)vand i og omkring skorstenen, for højt eller lavt skorstenstræk og manglende vedligeholdelse/rengøring.
  • Skader på brændeovnen opstået ved ydre påvirkninger eller skader forårsaget af brændeovnen på andre genstande.

Hvordan kan jeg oprette en reklamation, og hvad kan jeg forvente?

Ønsker du at oprette en reklamation, bedes du udfylde nedenstående formular. Reklamationer behandles kun på baggrund af en udfyldt formular. Du bedes have dit produktionsnummer og købsdatoen klar.

Opret en reklamation her

Du vil modtage en kvittering for din henvendelse og efterfølgende et svar per e-mail. Vi behandler reklamationen hurtigst muligt.