Reklamationsret tilbehør, reservedele og outdoor
Når du køber tilbehør, reservedele eller et outdoor produkt, er du dækket af en 2-årig lovbestemt reklamationsret. På denne side forklarer vi, hvordan vores garantiproces fungerer, hvad du skal være opmærksom på, og hvordan du opretter en reklamation.
Hvad består reklamationsretten af?
I henhold til købeloven gælder reklamationsretten i to år fra købsdatoen af produktet, og købskvittering med dato gælder som bevis.
Vær opmærksom på, at reklamationsretten gælder i henhold til købeloven i det land, hvor produktet er købt.
Hvad dækker reklamationsretten ikke?
Reklamationsretten dækker ikke almindelig slitage, og det er en forudsætning, at skaden ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd fra din side. Ligeledes er det en forudsætning, at skaden ikke er opstået som følge af manglende overholdelse af vores instrukser, herunder i instruktions-, drifts-, vedligeholdelses- eller servicemanualer.
Hvordan kan jeg oprette en reklamation, og hvad kan jeg forvente?
Ønsker du at oprette en reklamation, bedes du udfylde nedenstående formular. Reklamationer behandles kun på baggrund af en udfyldt formular. Du bedes have købsdatoen klar.
Du vil modtage en kvittering for din henvendelse og efterfølgende et svar per e-mail. Vi behandler reklamationen hurtigst muligt.